Regulamin

Organizacyjnie na początek

  1. SMAL 2024 (Spotkanie Młodych Archidiecezji Lubelskiej, dalej: Spotkanie) rozpoczyna się w środę, 21 sierpnia o godzinie 16:00, a kończy w niedzielę, 25 sierpnia Mszą Świętą o godzinie 14:30.
  2. Aby zostać uczestnikiem SMAL należy:
    - zarejestrować się na Spotkanie poprzez formularz zamieszczony na stronie smal.lublin.pl, dokonując przy tym opłaty po zakończeniu rejestracji lub zapłacić za bilet gotówką na miejscu; przedstawić wygenerowany internetowo bilet QR w recepcji (respektowany jest bilet zarówno w formie papierowej jak i elektronicznej) w dniu przyjazdu na Spotkanie oraz otrzymać opaskę i/lub identyfikator Uczestnika.
  3. Wydarzenie jest biletowane. W cenie biletu znajduje się: możliwość udziału we wszystkich punktach programu Spotkania oraz wstęp na pole namiotowe, pełne wyżywienie na każdy dzień spotkania, dostęp do bezpłatnej, butelkowanej wody do picia, sanitariaty, ubezpieczenie i pakiet startowy dla Uczestnika Spotkania. W przypadku rezygnacji ze Spotkania nie ma możliwości zwrotu wpłaconej kwoty.
  4. SMAL jest wydarzeniem, podczas którego nocleg odbywa się w namiotach. Uczestnik rozbija namiot tylko i wyłącznie w miejscu wskazanym przez służbę porządkową.
  5. Wstęp na pole namiotowe mają wyłącznie Uczestnicy, którzy otrzymali opaskę i/lub identyfikator Uczestnika.
  6. Uczestnik zobowiązuje się do noszenia identyfikatora i/lub opaski przez cały czas przebywania na terenie Spotkania w widocznym miejscu.
  7. W dniu przyjazdu Uczestnika dopuszcza się wstęp również rodzicom/prawomocnym opiekunom, którzy uprzednio otrzymali papierową opaskę w recepcji.
  8. Uczestnikom wydarzenia pomocne będą: namiot, karimata, śpiwór, ciepłe części ubioru, przybory toaletowe, latarka, Pismo Święte, różaniec oraz coś do notowania.
  9. Każdy z Uczestników Spotkania zobowiązany jest do zapoznania się z treścią niniejszego regulaminu. Wejście na teren Spotkania oznacza akceptację niniejszego regulaminu w całości bez jakichkolwiek zastrzeżeń.
  10. Regulamin określa prawa i obowiązki Organizatora, zasady bezpieczeństwa, warunki uczestnictwa i zasady zachowania się osób obecnych na Spotkaniu, zwanych dalej „Uczestnikami.”
  11. Regulamin obowiązuje wszystkich Uczestników Spotkania znajdujących się w obrębie wyznaczonego przez organizatora terenu Spotkania.

Od Organizatora

  1. Organizator ubezpiecza wszystkich Uczestników oraz wolontariuszy na czas trwania Spotkania.
  2. Organizator zastrzega sobie prawo do rejestracji całości Spotkania i jego przygotowania w formie zdjęć, wideo i audio oraz prawo do prowadzenia streaming’u wydarzenia na platformach mediów społecznościowych: youtube.com, facebook.com, Instagram, TikTok itp.
  3. Organizator zastrzega sobie prawo do wykorzystywania wizerunku Uczestnika zarejestrowanego podczas realizacji SMAL. Wizerunek może zostać wykorzystany w celu promocji i potrzeb funkcjonowania Centrum Duszpasterstwa Młodzieży Archidiecezji Lubelskiej oraz przez partnerów współpracujących.
  4. Nad bezpieczeństwem czuwają służby porządkowe wyznaczone i oznaczone przez organizatorów, a także odpowiednio służby państwowe (policja, straż pożarna). Służby porządkowe mają w ramach prawa powszechnie obowiązującego prawo do odpowiedniej kontroli i działań, mających na celu dopilnowanie przestrzegania regulaminu i interwencji w przypadku jego naruszenia.
  5. Nad bezpieczeństwem medycznym czuwa załoga ratownicza będąca w obsłudze Spotkania.
  6. Służby porządkowe mogą zarządzić ewakuację wszystkich osób z terenu Spotkania z przyczyn uzasadnionych min. zagrożeniem bądź sytuacjami, które uzasadnia stan wyższej konieczności.
  7. Organizator nie bierze odpowiedzialności za osoby przebywające poza wyznaczonym terenem Spotkania.
  8. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek przedmioty zagubione lub pozostawione na terenie Spotkania bez dozoru właściciela.

Zasady uczestnictwa

  1. Uczestnik SMAL zobowiązuje się do:
    1. posługiwania się i ukazania na żądanie Organizatora lub osób działający w imieniu Organizatora identyfikatora z kodem QR, w każdym momencie trwania Spotkania w celu dokonania rejestru m.in. wejścia/wyjścia, sprawdzenia obecności Uczestnika na spotkaniu w grupach, odnotowania opuszczenia terenu Spotkania podczas ewakuacji, pobrania informacji potrzebnych do udzielania pierwszej pomocy medycznej takich jak przyjmowane leki lub uczulenia oraz w celu identyfikacji tożsamości Uczestnika, wyżej wymienione czynności oraz dane mogą zostać uzyskane tylko i wyłącznie przez Organizatorów Spotkania,
    2. do obligatoryjnego uczestnictwa we wszystkich punktach Spotkania,
    3. do zachowania ciszy nocnej między godzinami 24:00 – 6:30,
    4. do noszenia przez cały czas trwania wydarzenia opaski wstępu i/lub identyfikatora oraz okazanie ich, w momencie, gdy zostanie o to poproszony przez Organizatora, bądź służby porządkowe,
    5. dbania o porządek i segregację śmieci, przez używanie do tego specjalnych pojemników,
    6. bezwzględnego stosowania się do poleceń oraz wskazań wszystkich osób odpowiedzialnych za organizację Spotkania,
    7. dbania i właściwego użytkowania sprzętu wykorzystywanego podczas Spotkania, w sposób wskazany przez Organizatora.
  2. W czasie trwania Spotkania zakazuje się:
    1. spożywania napojów alkoholowych, palenia papierosów; w tym także e-papierosów oraz podgrzewaczy tytoniu, brania narkotyków lub innych substancji psychoaktywnych,
    2. wnoszenia na teren Spotkania przedmiotów, które mogą zagrażać bezpieczeństwu swojemu lub innych uczestników Spotkania,
    3. spania w namiocie osób różnych płci,
    4. palenia ognisk, grillowania, chyba, że jest to ognisko zorganizowane przez Organizatora,
    5. używania butli gazowych, używania otwartego ognia w namiotach,
    6. okopywania namiotów,
    7. ogradzania lub wydzielania terenu biwakowania,
    8. używania bez zgody organizatora urządzeń elektrycznych (czajniki elektryczne, grzałki, ładowarki, drony itp.)
    9. ingerowania w jakikolwiek sposób w okoliczną zieleń,
    10. dewastowania infrastruktury pola namiotowego,
    11. zakłócania porządku na polu namiotowym,
    12. zaśmiecania terenu pola namiotowego,
    13. wprowadzania zwierząt na teren pola namiotowego.
  3. Niestosowanie się do wcześniejszych punktów regulaminu może skutkować koniecznością opuszczenia Spotkania bez zwrócenia jego kosztów.
  4. W przypadku dokonania zniszczenia mienia należącego do Organizatora Spotkania przez Uczestnika, Uczestnik (pełnoletni) lub jego rodzic/opiekun prawny ponosi koszt naprawy lub zakupu zamiennika zniszczonej rzeczy o takiej samej wartości. Decyzję odnośnie wyboru między tymi sposobami naprawy szkody podejmuje Organizator. Kwota płatna do 14 dni od decyzji Organizatora.
  5. Wejście i wyjście Uczestników na teren Spotkania jest rejestrowane przez służby porządkowe poprzez zeskanowanie kodu QR  w aplikacji:
    1. Małoletni lub nieletni uczestnicy spotkania mogą opuszczać teren spotkania tylko w obecności pełnoletniego animatora/Organizatora w zorganizowanych grupach. Opuszczenie Spotkania przez Uczestnika na spotkanie w grupach będzie potwierdzone sprawdzeniem listy obecności na tym spotkaniu. W innych przypadkach Uczestnicy małoletni/nieletni nie mają możliwości opuszczenia Spotkania.
    2. Uczestnicy pełnoletni mogą opuścić Spotkanie po wcześniejszym zgłoszeniu u służby porządkowej.

Zasady w związku z ochroną zdrowia

  1. Uczestnik zobowiązuje się do poinformowania Organizatora SMAL podczas rejestracji o ewentualnych nietolerancjach pokarmowych, uczuleniach (w szczególności na leki) oraz chorobach przewlekłych.
  2. W przypadku objawów chorobowych lub potrzeby interwencji medycznej należy zgłosić się do służby medycznej znajdującej się na terenie Spotkania.
  3. W przypadku zagrożenia życia lub zdrowia Uczestnika rodzic/opiekun prawny zgadza się, gdy zajdzie taka konieczność, na przewóz Uczestnika prywatnym samochodem do najbliższej placówki medycznej.

Regulamin wypożyczenia namiotów

  1. Uczestnik, który chce wypożyczyć namiot zaznacza opcję Chcę wypożyczyć namiot podczas rejestracji online lub zgłasza ten fakt w recepcji podczas zapisów stacjonarnych. Pula dostępnych namiotów i miejsc w namiocie grupowym jest ograniczona.
  2. Uczestnik zobowiązany jest uiścić opłatę za wypożyczenie namiotu: namiot QUECHUA 3 osobowy - 60zł/namiot lub za miejsce w namiocie grupowym - 10zł/os.
  3. Uczestnik wypożyczający namiot QUECHUA 3 osobowy zostanie obciążony kaucją zwrotną w wysokości 150 zł. Kaucja zostanie zwrócona w recepcji, w formie gotówki, jeżeli zdany namiot nie zostanie uszkodzony. W przypadku zniszczenia/uszkodzenia namiotu Uczestnik lub rodzic/opiekun prawny może zostać pociągnięty do poniesienia kosztów wyrządzonej szkody.
  4. Po zakończonym noclegu Uczestnik może zdać namiot wyłącznie w obecności Organizatora/służby porządkowej.

ODBIÓR UCZESTNIKA ZE SPOTKANIA

  1. Po zakończonym Spotkaniu tj. 25.08.2024:
    a. małoletni lub nieletni Uczestnicy mogą opuścić Spotkanie:
    - po wcześniejszym zgłoszeniu się do recepcji z rodzicem/opiekunem prawnym lub z upoważnioną przez rodzica/prawnego opiekuna osobą (podczas zapisów wymagane jest załączenie pisemnego upoważnienia odbioru nieletniego Uczestnika),
    - samodzielnie, w przypadku załączenia pisemnej zgody rodzica/prawnego opiekuna, który bierze odpowiedzialność za jego powrót,
    b. pełnoletni Uczestnicy mogą opuścić teren Spotkania samodzielnie po wcześniejszym zgłoszeniu się do recepcji.

  2. Jeżeli data powrotu Uczestnika jest inna niż planowe zakończenie Spotkania, rodzic/opiekun prawny powinien zaznaczyć ten fakt na pisemnej zgodzie lub zgłosić go w recepcji. 

 ZASADY PRZEPROWADZENIA EWAKUACJI

  1. W razie potrzeby ewakuacji (m.in. zmiany pogodowe) Uczestnicy mogą schronić się w kościele pw. Przemienienia Pańskiego, znajdującego się na terenie Spotkania lub opuszczają teren Spotkania pieszo w 20 osobowych grupach pod opieką pełnoletnich animatorów oraz Organizatorów. Miejscem docelowym jest budynek Szkoły Podstawowej im. Marii Konopnickiej przy ul. Szkolnej 25 w Garbowie.
  2. Uczestnicy zobowiązani są do ścisłego przestrzegania poleceń ewakuacyjnych Organizatora spotkania, Policji, Straży Pożarnej, lub pracowników innych uprawnionych służb.

ZASADY OBOWIĄZUJĄCE PODCZAS TRWANIA KONCERTU

  1. Wstęp na koncert jest otwarty oraz darmowy dla wszystkich osób, także tych z poza rejestracji dokonanej na wydarzenie SMAL.
  2. Wstęp na koncerty 22.08.2024 (czwartek) i 24.08.2024 (sobota) możliwy jest w następującym porządku:
    - wejście jest możliwe tylko przez główną bramę kościoła,
    - przed wejściem służba porządkowa zastrzega sobie prawo do sprawdzenia wnoszonego bagażu oraz weryfikacji wniesionych na teren Spotkania przedmiotów; w przypadku uznania przez służby porządkowe, że dany przedmiot może zagrażać bezpieczeństwu, osoba proszona będzie o zostawienie go przed bramą terenu kościoła,
    - podczas trwania koncertu możliwe jest wniesienie napoju w plastikowym opakowaniu nie większym niż 500 ml fabrycznie zamkniętym. Butelki otwarte i o większej pojemności nie mogą być wniesione na teren Spotkania.
  3. Osoby będące pod wpływem alkoholu, narkotyków lub innych substancji odurzających nie będą wpuszczane na teren Spotkania.
  4. Podczas trwania koncertu nad jego bezpieczeństwem i sprawnym przebiegiem czuwają Organizatorzy, służby medyczne oraz służby porządkowe.
  5. Nie zastosowanie się do wyżej wymienionych zasad oraz całego regulaminu skutkuje wydaleniem z koncertu lub wezwaniem policji.

ZASADY KUPNA BILETU NA SMAL

  1. Organizatorem wydarzenia, jest Centrum Duszpasterstwa Młodzieży znajdujące się na ul.Filaretów 7 NIP 7123337930.
  2. Wszelkie reklamacje związane z kupnem biletu prosimy składac na adres: sekretariat@smal.lublin.pl. Sprawa zostanie rozpatrzona po 14 dniach od momentu jej złożenia.

Proponujemy

  1. Nie bierz na SMAL zbyt wartościowych rzeczy. Pamiętaj, że biwakowy charakter Spotkania nie sprzyja swobodnemu ich przechowywaniu, a Organizator nie bierze odpowiedzialności za rzeczy zgubione lub skradzione.
  2. Wszyscy jesteśmy współodpowiedzialni za bezpieczne uczestnictwo w wydarzeniu, dlatego jeśli w czasie Spotkania Uczestnik zauważy niebezpieczną sytuację lub uszkodzony sprzęt, prosimy, by niezwłocznie dał znać Organizatorowi.
  3. SMAL jest czasem, który jest szansą na zbliżenie do Boga. To od Ciebie zależy, na ile z niego skorzystasz! 

Zapisy online już się zakończyły

Wesprzyj nas

Spotkanie Młodych w Garbowie ma miejsce także dzięki ofiarności naszych darczyńców i sponsorów.

Jeśli chcesz wspomóc nas w dalszej pracy, możesz dokonać wpłaty na poniższe konto:

33 7061 0006 0610 4172 5244 0001

w tytule prosimy wpisać: Darowizna na SMAL


Centrum Duszpasterstwa Młodzieży
Archidiecezji Lubelskiej
ul. Filaretów 7,
20-609 Lublin
Uczestnicy SMAL słuchający konferencji
Zdjęcia pochodzą z serwisu www.freepik.com