Regulamin
Organizacyjnie na początek
- SMAL 2024 (Spotkanie Młodych Archidiecezji Lubelskiej, dalej: Spotkanie) rozpoczyna się w środę, 21 sierpnia o godzinie 16:00, a kończy w niedzielę, 25 sierpnia Mszą Świętą o godzinie 14:30.
- Aby zostać uczestnikiem SMAL należy:
- zarejestrować się na Spotkanie poprzez formularz zamieszczony na stronie smal.lublin.pl, dokonując przy tym opłaty po zakończeniu rejestracji lub zapłacić za bilet gotówką na miejscu; przedstawić wygenerowany internetowo bilet QR w recepcji (respektowany jest bilet zarówno w formie papierowej jak i elektronicznej) w dniu przyjazdu na Spotkanie oraz otrzymać opaskę i/lub identyfikator Uczestnika. - Wydarzenie jest biletowane. W cenie biletu znajduje się: możliwość udziału we wszystkich punktach programu Spotkania oraz wstęp na pole namiotowe, pełne wyżywienie na każdy dzień spotkania, dostęp do bezpłatnej, butelkowanej wody do picia, sanitariaty, ubezpieczenie i pakiet startowy dla Uczestnika Spotkania. W przypadku rezygnacji ze Spotkania nie ma możliwości zwrotu wpłaconej kwoty.
- SMAL jest wydarzeniem, podczas którego nocleg odbywa się w namiotach. Uczestnik rozbija namiot tylko i wyłącznie w miejscu wskazanym przez służbę porządkową.
- Wstęp na pole namiotowe mają wyłącznie Uczestnicy, którzy otrzymali opaskę i/lub identyfikator Uczestnika.
- Uczestnik zobowiązuje się do noszenia identyfikatora i/lub opaski przez cały czas przebywania na terenie Spotkania w widocznym miejscu.
- W dniu przyjazdu Uczestnika dopuszcza się wstęp również rodzicom/prawomocnym opiekunom, którzy uprzednio otrzymali papierową opaskę w recepcji.
- Uczestnikom wydarzenia pomocne będą: namiot, karimata, śpiwór, ciepłe części ubioru, przybory toaletowe, latarka, Pismo Święte, różaniec oraz coś do notowania.
- Każdy z Uczestników Spotkania zobowiązany jest do zapoznania się z treścią niniejszego regulaminu. Wejście na teren Spotkania oznacza akceptację niniejszego regulaminu w całości bez jakichkolwiek zastrzeżeń.
- Regulamin określa prawa i obowiązki Organizatora, zasady bezpieczeństwa, warunki uczestnictwa i zasady zachowania się osób obecnych na Spotkaniu, zwanych dalej „Uczestnikami.”
- Regulamin obowiązuje wszystkich Uczestników Spotkania znajdujących się w obrębie wyznaczonego przez organizatora terenu Spotkania.
Od Organizatora
- Organizator ubezpiecza wszystkich Uczestników oraz wolontariuszy na czas trwania Spotkania.
- Organizator zastrzega sobie prawo do rejestracji całości Spotkania i jego przygotowania w formie zdjęć, wideo i audio oraz prawo do prowadzenia streaming’u wydarzenia na platformach mediów społecznościowych: youtube.com, facebook.com, Instagram, TikTok itp.
- Organizator zastrzega sobie prawo do wykorzystywania wizerunku Uczestnika zarejestrowanego podczas realizacji SMAL. Wizerunek może zostać wykorzystany w celu promocji i potrzeb funkcjonowania Centrum Duszpasterstwa Młodzieży Archidiecezji Lubelskiej oraz przez partnerów współpracujących.
- Nad bezpieczeństwem czuwają służby porządkowe wyznaczone i oznaczone przez organizatorów, a także odpowiednio służby państwowe (policja, straż pożarna). Służby porządkowe mają w ramach prawa powszechnie obowiązującego prawo do odpowiedniej kontroli i działań, mających na celu dopilnowanie przestrzegania regulaminu i interwencji w przypadku jego naruszenia.
- Nad bezpieczeństwem medycznym czuwa załoga ratownicza będąca w obsłudze Spotkania.
- Służby porządkowe mogą zarządzić ewakuację wszystkich osób z terenu Spotkania z przyczyn uzasadnionych min. zagrożeniem bądź sytuacjami, które uzasadnia stan wyższej konieczności.
- Organizator nie bierze odpowiedzialności za osoby przebywające poza wyznaczonym terenem Spotkania.
- Organizator nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek przedmioty zagubione lub pozostawione na terenie Spotkania bez dozoru właściciela.
Zasady uczestnictwa
- Uczestnik SMAL zobowiązuje się do:
- posługiwania się i ukazania na żądanie Organizatora lub osób działający w imieniu Organizatora identyfikatora z kodem QR, w każdym momencie trwania Spotkania w celu dokonania rejestru m.in. wejścia/wyjścia, sprawdzenia obecności Uczestnika na spotkaniu w grupach, odnotowania opuszczenia terenu Spotkania podczas ewakuacji, pobrania informacji potrzebnych do udzielania pierwszej pomocy medycznej takich jak przyjmowane leki lub uczulenia oraz w celu identyfikacji tożsamości Uczestnika, wyżej wymienione czynności oraz dane mogą zostać uzyskane tylko i wyłącznie przez Organizatorów Spotkania,
- do obligatoryjnego uczestnictwa we wszystkich punktach Spotkania,
- do zachowania ciszy nocnej między godzinami 24:00 – 6:30,
- do noszenia przez cały czas trwania wydarzenia opaski wstępu i/lub identyfikatora oraz okazanie ich, w momencie, gdy zostanie o to poproszony przez Organizatora, bądź służby porządkowe,
- dbania o porządek i segregację śmieci, przez używanie do tego specjalnych pojemników,
- bezwzględnego stosowania się do poleceń oraz wskazań wszystkich osób odpowiedzialnych za organizację Spotkania,
- dbania i właściwego użytkowania sprzętu wykorzystywanego podczas Spotkania, w sposób wskazany przez Organizatora.
- W czasie trwania Spotkania zakazuje się:
- spożywania napojów alkoholowych, palenia papierosów; w tym także e-papierosów oraz podgrzewaczy tytoniu, brania narkotyków lub innych substancji psychoaktywnych,
- wnoszenia na teren Spotkania przedmiotów, które mogą zagrażać bezpieczeństwu swojemu lub innych uczestników Spotkania,
- spania w namiocie osób różnych płci,
- palenia ognisk, grillowania, chyba, że jest to ognisko zorganizowane przez Organizatora,
- używania butli gazowych, używania otwartego ognia w namiotach,
- okopywania namiotów,
- ogradzania lub wydzielania terenu biwakowania,
- używania bez zgody organizatora urządzeń elektrycznych (czajniki elektryczne, grzałki, ładowarki, drony itp.)
- ingerowania w jakikolwiek sposób w okoliczną zieleń,
- dewastowania infrastruktury pola namiotowego,
- zakłócania porządku na polu namiotowym,
- zaśmiecania terenu pola namiotowego,
- wprowadzania zwierząt na teren pola namiotowego.
- Niestosowanie się do wcześniejszych punktów regulaminu może skutkować koniecznością opuszczenia Spotkania bez zwrócenia jego kosztów.
- W przypadku dokonania zniszczenia mienia należącego do Organizatora Spotkania przez Uczestnika, Uczestnik (pełnoletni) lub jego rodzic/opiekun prawny ponosi koszt naprawy lub zakupu zamiennika zniszczonej rzeczy o takiej samej wartości. Decyzję odnośnie wyboru między tymi sposobami naprawy szkody podejmuje Organizator. Kwota płatna do 14 dni od decyzji Organizatora.
- Wejście i wyjście Uczestników na teren Spotkania jest rejestrowane przez służby porządkowe poprzez zeskanowanie kodu QR w aplikacji:
- Małoletni lub nieletni uczestnicy spotkania mogą opuszczać teren spotkania tylko w obecności pełnoletniego animatora/Organizatora w zorganizowanych grupach. Opuszczenie Spotkania przez Uczestnika na spotkanie w grupach będzie potwierdzone sprawdzeniem listy obecności na tym spotkaniu. W innych przypadkach Uczestnicy małoletni/nieletni nie mają możliwości opuszczenia Spotkania.
- Uczestnicy pełnoletni mogą opuścić Spotkanie po wcześniejszym zgłoszeniu u służby porządkowej.
Zasady w związku z ochroną zdrowia
- Uczestnik zobowiązuje się do poinformowania Organizatora SMAL podczas rejestracji o ewentualnych nietolerancjach pokarmowych, uczuleniach (w szczególności na leki) oraz chorobach przewlekłych.
- W przypadku objawów chorobowych lub potrzeby interwencji medycznej należy zgłosić się do służby medycznej znajdującej się na terenie Spotkania.
- W przypadku zagrożenia życia lub zdrowia Uczestnika rodzic/opiekun prawny zgadza się, gdy zajdzie taka konieczność, na przewóz Uczestnika prywatnym samochodem do najbliższej placówki medycznej.
Regulamin wypożyczenia namiotów
- Uczestnik, który chce wypożyczyć namiot zaznacza opcję Chcę wypożyczyć namiot podczas rejestracji online lub zgłasza ten fakt w recepcji podczas zapisów stacjonarnych. Pula dostępnych namiotów i miejsc w namiocie grupowym jest ograniczona.
- Uczestnik zobowiązany jest uiścić opłatę za wypożyczenie namiotu: namiot QUECHUA 3 osobowy - 60zł/namiot lub za miejsce w namiocie grupowym - 10zł/os.
- Uczestnik wypożyczający namiot QUECHUA 3 osobowy zostanie obciążony kaucją zwrotną w wysokości 150 zł. Kaucja zostanie zwrócona w recepcji, w formie gotówki, jeżeli zdany namiot nie zostanie uszkodzony. W przypadku zniszczenia/uszkodzenia namiotu Uczestnik lub rodzic/opiekun prawny może zostać pociągnięty do poniesienia kosztów wyrządzonej szkody.
- Po zakończonym noclegu Uczestnik może zdać namiot wyłącznie w obecności Organizatora/służby porządkowej.
ODBIÓR UCZESTNIKA ZE SPOTKANIA
-
Po zakończonym Spotkaniu tj. 25.08.2024:
a. małoletni lub nieletni Uczestnicy mogą opuścić Spotkanie:
- po wcześniejszym zgłoszeniu się do recepcji z rodzicem/opiekunem prawnym lub z upoważnioną przez rodzica/prawnego opiekuna osobą (podczas zapisów wymagane jest załączenie pisemnego upoważnienia odbioru nieletniego Uczestnika),
- samodzielnie, w przypadku załączenia pisemnej zgody rodzica/prawnego opiekuna, który bierze odpowiedzialność za jego powrót,
b. pełnoletni Uczestnicy mogą opuścić teren Spotkania samodzielnie po wcześniejszym zgłoszeniu się do recepcji. -
Jeżeli data powrotu Uczestnika jest inna niż planowe zakończenie Spotkania, rodzic/opiekun prawny powinien zaznaczyć ten fakt na pisemnej zgodzie lub zgłosić go w recepcji.
ZASADY PRZEPROWADZENIA EWAKUACJI
- W razie potrzeby ewakuacji (m.in. zmiany pogodowe) Uczestnicy mogą schronić się w kościele pw. Przemienienia Pańskiego, znajdującego się na terenie Spotkania lub opuszczają teren Spotkania pieszo w 20 osobowych grupach pod opieką pełnoletnich animatorów oraz Organizatorów. Miejscem docelowym jest budynek Szkoły Podstawowej im. Marii Konopnickiej przy ul. Szkolnej 25 w Garbowie.
- Uczestnicy zobowiązani są do ścisłego przestrzegania poleceń ewakuacyjnych Organizatora spotkania, Policji, Straży Pożarnej, lub pracowników innych uprawnionych służb.
ZASADY OBOWIĄZUJĄCE PODCZAS TRWANIA KONCERTU
- Wstęp na koncert jest otwarty oraz darmowy dla wszystkich osób, także tych z poza rejestracji dokonanej na wydarzenie SMAL.
- Wstęp na koncerty 22.08.2024 (czwartek) i 24.08.2024 (sobota) możliwy jest w następującym porządku:
- wejście jest możliwe tylko przez główną bramę kościoła,
- przed wejściem służba porządkowa zastrzega sobie prawo do sprawdzenia wnoszonego bagażu oraz weryfikacji wniesionych na teren Spotkania przedmiotów; w przypadku uznania przez służby porządkowe, że dany przedmiot może zagrażać bezpieczeństwu, osoba proszona będzie o zostawienie go przed bramą terenu kościoła,
- podczas trwania koncertu możliwe jest wniesienie napoju w plastikowym opakowaniu nie większym niż 500 ml fabrycznie zamkniętym. Butelki otwarte i o większej pojemności nie mogą być wniesione na teren Spotkania. - Osoby będące pod wpływem alkoholu, narkotyków lub innych substancji odurzających nie będą wpuszczane na teren Spotkania.
- Podczas trwania koncertu nad jego bezpieczeństwem i sprawnym przebiegiem czuwają Organizatorzy, służby medyczne oraz służby porządkowe.
- Nie zastosowanie się do wyżej wymienionych zasad oraz całego regulaminu skutkuje wydaleniem z koncertu lub wezwaniem policji.
ZASADY KUPNA BILETU NA SMAL
- Organizatorem wydarzenia, jest Centrum Duszpasterstwa Młodzieży znajdujące się na ul.Filaretów 7 NIP 7123337930.
- Wszelkie reklamacje związane z kupnem biletu prosimy składac na adres: sekretariat@smal.lublin.pl. Sprawa zostanie rozpatrzona po 14 dniach od momentu jej złożenia.
Proponujemy
- Nie bierz na SMAL zbyt wartościowych rzeczy. Pamiętaj, że biwakowy charakter Spotkania nie sprzyja swobodnemu ich przechowywaniu, a Organizator nie bierze odpowiedzialności za rzeczy zgubione lub skradzione.
- Wszyscy jesteśmy współodpowiedzialni za bezpieczne uczestnictwo w wydarzeniu, dlatego jeśli w czasie Spotkania Uczestnik zauważy niebezpieczną sytuację lub uszkodzony sprzęt, prosimy, by niezwłocznie dał znać Organizatorowi.
- SMAL jest czasem, który jest szansą na zbliżenie do Boga. To od Ciebie zależy, na ile z niego skorzystasz!
Zapisy online już się zakończyły